עפים על התלת מימד

תלמידים בבית ספר בהולנד השיקו "טיל" שבנו במדפסת תלת מימד 

בית ספר  Vathorst  בהולנד מציע שיעורי "הדפסה בתלת מימד" כקורס בחירה לתלמידים המעוניינים ללמוד על טכנולוגית התלת מימד..בשלב הראשון נבנתה מדפסת תלת מימד בכיתה, ולאחר מכן, עשו בה התלמידים שימוש לצורך בניית חלקים של בקבוק טיל הפועל על לחץ מים. ויש ערכים מוספים מעבר לכיף וליצירתיות: במהלך הפרויקט נדרשו הילדים לעשות שימוש בידע שרכשו בשיעורי מדעים ומתמטיקה לצורך תכנון הטיל J.

פרויקט "בקבוק-טיל" מרקיע לשחקים

בשלב הראשון של הקורס בן ה 4-5 שבועות, חולקו התלמידים לקבוצות קטנות, והתחילו להתנסות  בטכנולוגית התלת מימד על ידי ייצור חלקים שונים באמצעות מדפסת אולטימייקר. לאחר שצברו ניסיון בעבודה כללית עם המדפסת, התחילו לעבוד על פרויקט "בקבוק-טיל" –  "טיל" עשוי בקבוק פלסטיק וחלקים נוספים, המשוגר לגובה רב באמצעות משאבת אוויר. לשלב התכנון יוחסה חשיבות רבה מכיוון שרמת הדיוק של חלקים מסוימים הינה קריטית לתעופה. תכנון נכון של הכנפיים ו"חרטום" הטיל, למשל, משפיעים  על איכות וגובה ה"טיסה" ולכן תוכננו בקפידה רבה. בתום שלב התכנון והעיצוב הודפסו החלקים והורכבו והטיל הושק בהצלחה.

קורס ההדפסה בתלת מימד העלה  את המוטיבציה של התלמידים ועודד אותם ללמוד יותר על טכנולוגית ההדפסה והעיצוב בתלת מימד, והפרויקט הוכתר כהצלחה גדולה, וחשוב יותר: כחוויתי וכיפי!!  הקליקו וצפו בעצמכם

מיומנה של מורה

מספרת אחת המורות בבית הספר: "ככל שתוכנית הלימודים תתמקד יותר בטכנולוגיות ויישומים עתידיים, כך התלמידים ילמדו בקלות רבה יותר. ישנם יישומים רבים שניתן לפתח  באמצעות התלת מימד,  – בנושאים שגם מעניינים את הילדים וגם מחוברים לתוכנית הלימודים בבית הספר"

"התוכנית יועדה לכיתות ט-יב והיתה מוצלחת מאד. כיום, תלמידים לא מחפשים ידע בספרים. כל הלימוד שלהם הוא מהאינטרנט, ולכן ככל שנפנים שהילדים נמשכים לחדשנות ועתידנות ונציע להם חוויות לימוד כאלו, כך הם ילמדו בקלות רבה יותר. למידה המבוססת על חקר וסקרנות היא הלמידה

הטובה ביותר. כשתלמיד מתאמץ לבנות ולייצר משהו בעצמו, המעורבות שלו גדלה והוא מכבד יותר את התוצאות וההישגים".

מוסיף תלמיד שהשתתף בקורס: "הכי כיף שלפני שבוע עיצבתי משהו, והיום אני כבר מחזיק אותו בידיים".

כצפוי, ההתלהבות הדביקה תלמידים נוספים שהגיעו לכיתת התלת מימד וביקשו להתנסות בהדפסה בתלת מימד.