מודל שנבנה באמצעות מדפסת תלת ממד Mcor 3D הקים לתחייה ספינת מלחמה שבדית ששקעה במאה ה 16

במאה ה 16, ספינת "Mars" , שאורכה היה 48 מטר וציודה כלל 108 כלי נשק,  נחשבה לאחת מספינות המלחמה הגדולות ומטילות האימה בהיסטוריה.

ב 1564, השתנה שמה של הספינה, שהייתה גאוותה של שבדיה, ל"ספינה המקוללת", כאשר במהלך קרב ימי, הוצתה הספינה ושקעה לקרקעית הים הבלטי ועמה 900 מלחים שבדים וגרמניים ומטבעות זהב וכסף רבים.

447 שנים מאוחר יותר, ב 2011, "נולדה"  הספינה מחדש כאשר Carl Schillander בנה דגם תלת מימד של הספינה.

פרויקט שחזור זה התאפשר בזכות רמת שימור הספינה המקורית. חוקרים מאמינים שמדובר בכלי השיט השמור ביותר בעולם, הודות לתנאים הסביבתיים בים הבלטי (רמה נמוכה של סלעי משקעים, זרמים איטיים בים והיעדר רכיכות הגורמות לשברי עץ), שהותירו  את הספינה במצב מצוין ודרבנו את  Carl Schillander ליצור דגם תלת מימד לשחזורה.

על מנת ליצור את המודל, נעזר Carl בתמונות של שברי הספינה המקוריים, ובאמצעות הדפסה בחלקים במדפסת Mcor  IRIS , יצר מיצג צבעוני מרשים, בו ניתן אפילו להציץ על המבנה הפנימי של הספינה.

 Schillander מגדיר עצמו כמעריץ מושבע של טכנולוגיית Mcor ומאמין כי טכנולוגיה זו אידיאלית ליצירת מודלים תלת מימד של שברי ספינות בכל גודל.

Schillander משתף פעולה עם מומחים לחקר תת ימי וצוותים במוזיאון חיל הים, מבקר בתערוכות וסמינרים רבים ומודל ספינת ה Mars  שיצר מוגדרת כיצירת מופת.