מדריך לבחירת חומרים למדפסת תלת מימד

בעת בחירת חומר להדפסת תלת מימד, חשוב לקחת בחשבון את הטכנולוגיה הספציפית שבה נעשה שימוש. לטכנולוגיות הדפסה תלת מימדיות שונות יש דרישות חומר שונות ותאימות. להלן מספר טכנולוגיות הדפסה תלת מימדיות נפוצות והחומרים המשויכים אליהן:

מודלים של פיוזד Deposition (FDM) או Fused Filament Fabrication (FFF):

 התרמופלסטיים הנפוצים ביותר: ABS (Acrylonitrile Butadiene Styrene) ו-PLA (Polylactic Acid).

אפשרויות נוספות: PETG (פוליאתילן טרפתלאט גליקול), TPU (פוליאוריתן תרמופלסטי), ניילון ו-PC (פוליקרבונט).

לכל חומר מאפיינים משלו מבחינת חוזק, גמישות, עמידות בטמפרטורה ויכולת הדפסה. קחו בחשבון את הגורמים הללו בהתבסס על דרישות היישום הספציפיות שלכם.

סטריאוליתוגרפיה (SLA) ועיבוד אור דיגיטלי (DLP):

שרפים פוטופולימריים נמצאים בשימוש נפוץ במדפסות SLA ו-DLP.

ניתן לסווג שרפים לסוגים שונים, לרבות שרפים סטנדרטיים, קשיחים, גמישים, עמידים לטמפרטורות גבוהות ושרף יציקה.

קחו בחשבון את התכונות הרצויות כמו קשיחות, גמישות, שקיפות או עמידות בפני כימיקלים בעת בחירת שרף.

סינטינג לייזר סלקטיבי (SLS) ו-Multi Jet Fusion (MJF):

טכנולוגיות SLS ו-MJF משתמשות בחומרי אבקה.

חומרים נפוצים כוללים אבקות על בסיס ניילון (כגון PA12), TPU, וכמה אבקות מתכת כמו אלומיניום או נירוסטה.

מדפסות SLS/MJF מציעות מגוון רחב יותר של אפשרויות חומרים, כולל כאלו בעלות תכונות מכניות מצוינות, עמידות בחום ועמידות כימית.

הקשר בין היישום לחומר הנבחר בהדפסת תלת מימד הוא מכריע מכיוון שהוא משפיע ישירות על הביצועים, הפונקציונליות וההתאמה של החלק המודפס. להלן כמה שיקולים מרכזיים לגבי הקשר בין יישום ובחירת חומר:

מאפיינים מכניים: התכונות המכניות הנדרשות ליישום ספציפי, כגון חוזק, גמישות, קשיחות או עמידות בפני פגיעות, ממלאות תפקיד משמעותי בבחירת החומר. לדוגמה, אם אתה מדפיס אבות טיפוס פונקציונליים או חלקים נושאי עומס, חומרים בעלי חוזק גבוה, כגון חוטים מחוזקים בניילון או בסיבי פחמן, עשויים להתאים. מצד שני, אם אתה יוצר חלקים גמישים או דמויי גומי, חוט TPU (תרמופלסטי פוליאוריטן) עשוי להיות מתאים יותר.

גורמים סביבתיים: קחו בחשבון את התנאים הסביבתיים אליהם ייחשף החלק המודפס ביישום המיועד שלו. גורמים כמו טמפרטורה, לחות, חשיפה לכימיקלים, קרינת UV או תנאי חוץ יכולים להשפיע על בחירת החומר. חומרים מסוימים, כמו ABS או שרפים מסוימים, בעלי עמידות טובה יותר לטמפרטורות גבוהות, בעוד שאחרים, כמו PETG או חוטים מיוחדים מסוימים, מציעים עמידות כימית משופרת.

דרישות אסתטיות: אם המראה של החלק המודפס הוא קריטי ליישום שלך, שקול את התכונות החזותיות של החומר. לדוגמה, אם אתה צריך חלק שקוף או שקוף, בחירת שרף שקוף או פילמנט שנועד לשקיפות יהיה מתאים. באופן דומה, אם אתה רוצה צבע או גימור משטח ספציפי, ישנם חומרים זמינים העונים על הדרישות הללו.

אב טיפוס פונקציונלי לעומת חלקים לשימוש קצה: קבע אם החלק המודפס מיועד ליצירת אב טיפוס פונקציונלי או לשימוש כמוצר סופי. עבור אבי טיפוס, אתם עשויים לתעדף גורמים כמו עלות, קלות הדפסה וזמן אספקה. עם זאת, עבור חלקים לשימוש קצה, מאפיינים כמו עמידות, דיוק ממדים וביצועים לטווח ארוך הופכים קריטיים.

שיקולים ספציפיים לתעשייה: לתעשיות שונות יש דרישות חומר ספציפיות המבוססות על היישומים שלהן. לדוגמה, מגזרי הרכב והחלל דורשים לעתים קרובות חומרים בעלי עמידות גבוהה בחום, עיכוב בעירה או אישורים ספציפיים. יישומים רפואיים ובריאותיים עשויים לדרוש חומרים ביו-קופטבלים.

עלות וזמינות: קחו בחשבון את עלות החומרים ואת זמינותם עבור טכנולוגיית ההדפסה התלת מימדית שבחרתם. חומרים מסוימים עשויים להיות יקרים יותר או קשים יותר למקור מאחרים. חשוב למצוא איזון בין ביצועי החומר לבין עלות-תועלת בהתבסס על הצרכים הספציפיים שלך.

תאימות מדפסת: ודאו שהחומר הנבחר תואם לטכנולוגיה ולמפרטים של מדפסת התלת מימד שלכם. למדפסות שונות יש דרישות ספציפיות לגבי קוטר הפילמנט, טווח טמפרטורות, הידבקות למשוח ההדפסה או תאימות שרף. פנו תמיד להנחיות היצרן ולהמלצותיו בעת בחירת החומרים.

מפעיל נציגה של מספר מותגים בעולמות חומרי הגלם למדפסות תלת ממד:

Ultimaker מספקת מגוון רחב של חומרים כדי לתת מענה ליישומים ודרישות שונות. תיק החומרים שלהם כולל פילמנטים כגון PLA (חומצה פוליאקטית), ABS (אקרילוניטריל בוטאדיאן סטירן), CPE (קו-פוליאסטר), ניילון, TPU (פוליאוריתן תרמופלסטי), ופילמנטים מיוחדים כמו PC (פוליקרבונט) ו-CPE+ (Enhanced Co-polyester) ). הם מציעים גם חומרי תמיכה כמו PVA (אלכוהול פוליוויניל) ו-Breakaway.

תאימות: חומרי Ultimaker תוכננו ונבדקו במיוחד כדי להבטיח תאימות מיטבית למדפסות Ultimaker 3D. החומרים מתוכננים לעבוד בצורה חלקה עם מערכת החומרה והתוכנה של Ultimaker, ומספקים ביצועי הדפסה אמינים ועקביים.

איכות ועקביות: Ultimaker ידועה בהתמקדות שלה באספקת חומרים באיכות גבוהה. הפילמנטים שלהם עוברים תהליכי בקרת איכות קפדניים כדי להבטיח קוטר עקבי, שונות מינימלית ואמינות הדפסה גבוהה. זה עוזר למזער את הסיכויים לכשלים בהדפסה ומקדם תוצאות עקביות.

מאפייני החומר: חומרי Ultimaker מציעים מגוון של תכונות מכניות ותרמיות כדי להתאים ליישומים שונים. לדוגמה, הם מספקים פילמנט מתיחה טוב, גמישות, עמידות בפני פגיעות, עמידות בחום ועמידות כימית. גליונות הנתונים של החומר המסופקים על ידי Ultimaker מתארים את המאפיינים והמאפיינים הספציפיים של כל חומר.

פרופילי חומרים משופרים: Ultimaker מספקת פרופילי חומר מוגדרים מראש עבור המדפסות שלהם, המותאמים לכל חומר ספציפי. פרופילים אלה כוללים הגדרות הדפסה מומלצות, טווחי טמפרטורות ופרמטרים נוספים להשגת תוצאות מיטביות עם החומרים שלהם. ניתן לטעון את הפרופילים בקלות בתוכנת החיתוך של Ultimaker, Ultimaker Cura, מה שמפשט את תהליך ההדפסה.

תמיכה נוספת: Ultimaker מציעה משאבים ותמיכה כדי לסייע למשתמשים למקסם את הפוטנציאל של החומרים שלהם. הם מספקים הנחיות חומר מפורטות, עצות לפתרון בעיות והמלצות ספציפיות ליישום. הקהילה המקוונת של Ultimaker וערוצי תמיכת הלקוחות זמינים גם למשתמשים לבקש סיוע ולחלוק חוויות עם החומרים.

אפשרויות חומר: Nexa3D מספקת מגוון חומרים המותאמים ליישומים ודרישות ספציפיות. תיק החומרים שלהם כולל מגוון שרפים פוטופולימריים בעלי תכונות מכניות שונות, כגון עמידות גבוהה בפני פגיעה, עמידות בחום ונוקשות. הם מציעים שרפים המתאימים לאבי טיפוס פונקציונליים, חלקים לשימוש קצה ויישומים תעשייתיים שונים.

מהירויות הדפסה מהירות: חומרי Nexa3D נוצרו כדי למנף את יכולות המהירות הגבוהות של המדפסות שלהם. על ידי אופטימיזציה של תכונות החומר ותהליך ההדפסה, חומרי Nexa3D מאפשרים מהירויות בנייה גבוהות, ומצמצמים את זמן הייצור הכולל.

BASF מציעה מגוון רחב של חומרים לייצור תוסף, כוללים, פילמנטים, אבקות ופוטופולימרים. הפורטפוליו שלהם מקיף פולימרים שונים, מתכות וחומרים מרוכבים המתאימים לטכנולוגיות ויישומים שונים של הדפסת תלת מימד.

גיוון חומרים והתאמה אישית: BASF מספקת מבחר מקיף של חומרים בעלי מאפיינים שונים, כגון חוזק גבוה, עמידות בחום, גמישות ועמידות כימית. הם גם מציעים אפשרויות התאמה אישית, המאפשרות ללקוחות להתאים חומרים לדרישות ספציפיות.

חדשנות חומרים: BASF משקיעה במחקר ופיתוח כדי לשפר ללא הרף את חומרי ההדפסה התלת מימדית שלהם. הם חוקרים הרכבים חדשים של חומרים, מפתחים ניסוחים מתקדמים ומשתפים פעולה עם שותפים כדי להתמודד עם אתגרי התעשייה ולדחוף את הגבולות של ייצור תוסף.

פתרונות ספציפיים ליישום: BASF מתמקדת בפיתוח חומרים למגוון רחב של יישומים, כולל רכב, תעופה וחלל, שירותי בריאות וייצור תעשייתי. החומרים שלהם מתוכננים לענות על הצרכים התובעניים של תעשיות ספציפיות ולאפשר ייצור של חלקים פונקציונליים.

הפצה ותמיכה גלובלית: עם נוכחות גלובלית, BASF מציעה תמיכה ושירותים מקומיים ללקוחות ברחבי העולם. הם מספקים סיוע טכני, ייעוץ והדרכה כדי להבטיח הטמעה וניצול מוצלחים של חומרי ההדפסה התלת מימדיים שלהם.

Loctite-Logo

פורמולציות שרף: Loctite מציעה מגוון שרפים פוטופולימריים שנוסחו במיוחד עבור הדפסת תלת מימד באמצעות טכנולוגיות סטריאוליטוגרפיה (SLA) ועיבוד אור דיגיטלי (DLP). שרפים אלה נועדו לספק הדפסות ברזולוציה גבוהה עם פירוט וגימור משטח מעולה.

ביצועי חומר: שרפי ההדפסה התלת מימדיים של Loctite מציגים תכונות מכניות טובות, כגון חוזק, גמישות ועמידות בפני פגיעות, מה שהופך אותם למתאימים לאבות טיפוס פונקציונליים, מודלים מורכבים וחלקי ייצור בקנה מידה קטן.

אפשרויות חומר מגוונות: Loctite מספקת מגוון אפשרויות שרף, כולל כללי-pur

על ידי הערכה קפדנית של דרישות היישום שלכם והתחשבות בתכונות החומר, גורמים סביבתיים, צרכים פונקציונליים ושיקולים ספציפיים לתעשייה, אתם יכולים לקבל החלטה מושכלת לגבי החומר המתאים ביותר לפרויקט הדפסת התלת מימד שלכם.

לפרטים נוספים פנו למומחי החומרים שלנו במפעיל 9495*

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם