ציוד ללוחמי אש הודפס בטכנולוגית SLS

כיצד הדפסת תלת מימד SLS עוזרת להילחם בשריפות
Sinterit משתמשת בטכנולוגיית הדפסה תלת-ממדית SLS כדי לעזור לעצב מחדש רוטור משאבת מים מהר פי שלושה מתהליך האב-טיפוס הרגיל.

 

כבאים זקוקים לציוד איכותי שהם יכולים לסמוך עליו, במיוחד ערב עונת השריפות. זרימת מים מהירה ויעילה היא חיונית. הנה הסיפור של איך הדפסת תלת מימד וטכנולוגיית סינטר סלקטיבית בלייזר עזרו לעצב מחדש את רוטור משאבת המים מהר פי שלוש מאשר בתהליך יצירת האב-טיפוס הרגיל.

 

לפני מספר ימים הודיעו פקידי היער הלאומי לוס פאדרס בקליפורניה כי השריפה הגדולה ביותר בהיסטוריה המודרנית של המדינה כבתה רשמית, יותר משישה חודשים לאחר שהחלה בדצמבר 2017. אבל עם ששלוש השנים האחרונות היו לוהטות ביותר, נראה ש-2018 להיות הכי חם. מטאורולוגים מצפים למזג אוויר קשה, ועונת השריפות החלה בדרך כלל בתחילת יוני, הגיע הזמן להתכונן.

זה לא סוד שאסונות טבע עלולים לגרום נזק גדול. מסוכן במיוחד כמו שריפות אשר עלולות לגרום לפציעות, כוויות, טראומות או אפילו מוות לא רק לבני אדם אלא גם לבעלי החיים שחיים ביערות. הם יכולים גם להוביל להפחתת הכמות ולהידרדרות באיכות משאבי הטבע. גם שריפות יער מייצרות עלויות. לפי נתוני המכון לחקר היער, הפסדים ישירים לכל דונם של שטח יכולים לעלות עד 5000 דולר. יתרה מכך, הפסדים עקיפים (אקולוגיים) נאמדים להגיע אפילו ל-25,000 דולר.

 

אופטימיזציה של משאבות מים להצלת חיים 
מאז 1970 הפיתוח של ציוד כיבוי אש הואץ. הודות לטכנולוגיה מתקדמת, צוותי החילוץ בטוחים יותר, יכולים לפעול בסביבה מסוכנת יותר ולהגיע ליותר נפגעי שריפה. אבל המים והזרימה התקינה שלהם הם עדיין החלק הקריטי ביותר בכל פעולה. כל פרט של המשאבה חייב להיות מתוכנן ומיוצר כהלכה.

יחידות חילוץ וכיבוי אש משתמשות לעתים קרובות במשאבות ניידות תוך התמודדות עם שריפות. הם יכולים לשמש גם אנשים כדי לשאוב כמויות משמעותיות של מים, עד 1200 dm3 לדקה. יש צורך לייעל את פעולת המשאבה, בעיקר על ידי התאמה בין מאפייני הפעולה שלה (כמו לחץ ויעילות) עם פעולת המנוע (הספק, מהירות מנוע וכו').

כדי להתמודד עם אתגר האופטימיזציה הזה היה חיוני לעצב מחדש את צורת להבי הרוטור של המשאבה. בתהליך האב-טיפוס הבנאים היו צריכים לעבור שמונה שלבים רצופים, שכללו גם תיעוד דו-ממדי וגם ביצוע היציקה ועיבודו לאחר מכן. המעבר להדפסת תלת מימד עזר לצמצם את מספר התהליכים הדרושים לשניים בלבד, שהם: הטמעת מודל התלת מימד, וביצוע המוצר (הדפסת תלת מימד) על ידי השמטת עיבוד שבבי, ליטוש וקידוח חורים ברזום, אשר מאיץ באופן משמעותי את תהליך הייצור של האלמנט.

 

טכנולוגית SLS להדפסה בתלת ממד משמשת את ענף התעשייה לייצור מגוון רחב של יישומים בזכות יתרונותיה הרבים.

יתרונות ההדפסה בתלת ממד

הrotor החדש יוצר באמצעות מדפסת ליסה של סינטריט בשני שלבים (במקום 8 שלבים שהיו נדרשים בייצור מסורתי), וללא צורך בפעולות פוסט פרודקשן. הודות לאיכויות האיזוטופיות של אבקת ה SLS התקבל חלק איכותי המתאים בצורה מושלמת למשאבה ולעמידה בתנאי שטח קשים.

בייצור ה rotor  באו לידי ביטוי יתרונות ההדפסה בטכנולוגית SLS :

  •          הדפסה בהתאמה אישית מלאה
  •          קיצור תהליך הייצור ב 30%.
  •          הפשטת התהליך מ 8 שלבים ל 2 שלבים
  •          הדפסה באיכות גבוהה ללא תבניות ותהליכי פוסט פרודקשן
  •          אפשרות לבצע שינויים מהירים ולהדפיס מחדש, בקלות ובמהירות, במידת הצורך

 

ייצור הרוטור באמצעות מדפסת תלת ממד ליסה היה תהליך מהיר פי 3 מייצור מסורתי.