פולקסוואגן ואולטימייקר מובילים מהפיכה בענף הרכב!

 

ההחלטה לעבור לייצור עצמי הובילה למהפיכה

מפעל פולקסוואגן Autoeuropa בפורטוגל הטמיע לאחרונה בפס הייצור מדפסות תלת מימד מבית אולטימייקר לצורך ייצור עצמי של כלים פונקציונלים המשמשים את הטכנאים  ביום יום.

המהלך ביטל את התלות בספקים חיצוניים והוביל לקיצוץ משמעותי בעלויות, קיצור מהותי של לוחות הזמנים והתייעלות. בזכות הייצור Inhouse השתפר משמעותית קצב הייצור של החברה ממספר שבועות (לעיבוד אב טיפוס וייצור כלי על ידי ספקים חיצוניים) לימים בודדים (בייצור עצמי).  לשם ההמחשה, פיתוח כלי עזר להצמדת תגיות לרכב, ערך בעבר 35 ימים וכעת מושלם ב 4 ימים, ועלותו הצטמצמה מ 400 יורו ל 10 יורו.

מעורר השראה עבור חברות יצרניות אחרות

החידוש האמיתי הוא בכך שבעבר מדפסות התלת מימד שימשו להדפסת אבי טיפוס ולא לייצור חלקים/עזרים "אמיתיים". מדובר בפריצת דרך הפותחת את הדלת לחברות יצרניות נוספות להתחיל לייצר באמצעות מדפסות התלת מימד, כלים ועזרים בהתאמה אישית, גם בעיצובים מורכבים. התהליך החל בשנת 2014 בשלב הוכחת הקונספט וכיום מוטמעות בפולקסוואגן 7 מדפסות המייצרות כ 93% מכלי הייצור.

תוצאות המהלך: חסכון של 91% בעלויות הפיתוח וקיצור 95% מזמני הפיתוח.

במהלך שנת 2016  חסכה פולקסוואגן Autoeuropa כ 150,000 יורו והחברה צופה שחיסכון זה יגיע ל 250,000 יורו

תיקונים, שיפורים ועדכונים – במהירות ובעלות זניחה

ובכך לא מסתכמת ההתייעלות – באמצעות טכנולוגית ההדפסה בתלת מימד ניתן לבצע תיקונים ועדכונים בתדירות גבוהה ולהתאים את המוצר במדויק לצורכי המשתמש בקלות

העובדה שניתן לייצר מוצר בין לילה מעודדת את המפתחים לקבל מהמשתמשים משוב מהיר וליישם אותם במיידית. כך ניתן לשפר את המוצר ככל שרוצים, בעלות מינימלית, עד לקבלת התוצאה המושלמת.