מדפסות תלת המימד מגיעות למחנות קיץ בצפון אמריקה

חברה העוסקת בחינוך טכנולוגי מפיצה את בשורת התלת מימד במסגרת מחנות קיץ באוניברסיטאות הטובות בצפון אמריקה

חברת DMA ,  Digital Media Academy הינה חברה העוסקת בתחום החינוך הטכנולוגי בצפון אמריקה. החברה נוסדה באוניברסיטת סטנדפורד ארה"ב ב 2002 ומאז מרחיבה את פעילותה בתחום החינוך, במסגרת מחנות קיץ, ופונה לילדים, בני נוער ומבוגרים באוניברסיטאות מובילות בארה"ב וקנדה. תכנית הלימודים מתעדכנת כל הזמן על מנת לכלול טכנולוגיות חדשות ואטרקטיביות ממיטב המרצים.

מספר בכיר בחברה: "אנחנו מריצים את התכנית באוניברסיטאות כגון: סטנפורד, הרווארד, UCLA, Northwestern ועוד. בסמסטר האחרון  נכחו כ 10,000 תלמידים במחנות קיץ שקיימנו ב 22 אוניברסיטאות מובילות.

פותחים קורסים בתחום ההדפסה בתלת מימד

בעקבות התפשטות טכנולוגיית התלת מימד והנגשתה לקהל הרחב, החליטה החברה לפתוח  קורסים המתמקדים בהדפסה בתלת מימד. הקורסים הראשונים שנפתחו ב 2015 כללו התנסות עם מדפסות תלת מימד של יצרן אחר, אך לאור חוסר שביעות הרצון והחשיבות המיוחסת לזמני הדפסה ותהליכי post-processing, הוחלט לעבור לעבוד עם מדפסות אולטימייקר השולחניות, וסופקו 21 מדפסות מסוג Ultimaker 2 Go.

אולטימייקר וDMA  רואות בשיתוף הפעולה בינהן הזדמנות לבחון כיצד ניתן לשלב מדפסות תלת מימד בתוכניות לימודיות שונות בתחום המדע והטכנולוגיה.

מספר Duvoisin מחברת DMA: "השנה, הלימודים מתקיימים בצורה טובה ו"חלקה" הרבה יותר מאשר מבשנים קודמות, כשעבדנו עם מדפסות תלת מימד של יצרן אחר ונאלצנו "לבלות" את זמננו בשיחות טלפון עם  היצרן כדי שהמורים יצליחו לתפעל את המדפסות בכיתה". כמו בכל קורס מבוסס חומרה, המרצים והצוות ציפו להתאמות הנדרשות, ובעיקר רצו להרגיש נוח עם המדפסות. הודות למסמכים ולמדריכים שאולטימייקר מספקת, גם  מורים שיתוודעו למדפסות התלת מימד בפעם הראשונה ירגישו שיש להם בדיוק את הציוד שהם צריכים ושהם מסוגלים לתפעל אותו ללא כל בעיה". הוא אומר "הדבר הטוב ביותר שקרה במעבר לאולטימייקר היה שהמדפסות עבדו כמו שצריך מהרגע הראשון. וגם שינוע המדפסות "עבר חלק". הכול היה פשוט וקל", ולראייה, רק אחת מתוך 21 המדפסות שהועברו לקמפוס נדרשה לטיפול מקצועי של הצוות הטכני.

ילדים מייצרים עבור ילדים אחרים

מספר Duvoisin : "חלק מהתלמידים שלנו ייצרו, מספרי קריאה פופולאריים, דפי קריאה עם כתב ברייל בתלת מימד עבור ילדים עיוורים. בעיננו זה מקסים שילדים מייצרים עבור ילדים אחרים. אנחנו מאמינים שפרויקטים מהסוג הזה מגבירים את המעורבות והאכפתיות".

Duvoisin מקווה שעבודת החברה תשפיע באופן חיובי גם מעבר לתקופת הקיץ. "לימדתי ילדים ובני נוער נושאים הקשורים לטכנולוגיה בעשור האחרון ואני מלא תשוקה להפיץ את האווירה של הסקרנות והאנרגיה שקיימת בקורסי קיץ גם לתוכנית הלימודים ה"רגילה".

ממשיכים לנוע קדימה

השנה תהיה הפעם השלישית ש DMA משיקים תכנית לימודים בתחום ההדפסה בתלת מימד עבור קורסי קיץ, והפופולאריות של הקורסים הולכת וגדלה עם 350 תלמידים שנרשמו ללימודים באחד משני הקורסים המוצעים: "הדפסה בתלת מימד ועיצוב מוצר" ו"הרפתקאות בהדפסה בתלת מימד". קורסים אלו יתקיימו בקמפוסים שוניםברחבי צפון אמריקה כולל טורונטו, סרטוגה, סיאטל ועוד.  השנה, תלמידי תיכון המשתתפים בתוכנית "תלת מימד ועיצוב מוצר" יאותגרו בעיצוב מוצר אמיתי, כחלק מפרויקט הסיום, במסגרת שיתוף פעולה עם חברה מסחרית ותוכנית הלימודים תכלול סדרת סרטוני וידאו לתמיכה בתלמידים ומנטורינג  ממעצבי מוצר ומעצבים תעשייתיים בקרב קהילת אולטימייקר