תכנון ניתוח באמצעות הדפסת מודלים תלת מימדיים של עצמות

עולם האורתופדיה מרוויח בגדול מהשימוש בהדפסה בתלת מימד

 "הדפסה בתלת מימד שינתה את שיטת העבודה שלי. כמנתח, היא מסייעת לי לתכנן את הניתוח ומונעת הפתעות מיותרות בחדר הניתוח. לראות מודל תלת מימד על גבי מסך זה טוב, אך לא משתווה להחזקת מודל מוחשי בידיים".

ד"ר Boyd Goldie, אורתופד מנתח בבי"ח The Holly Private Hospital

חלוץ בשימוש במדפסות תלת מימד בעולם האורתופדיה ומרצה בנושא, העושה שימוש יומיומי בטכנולוגית ההדפסה בתלת מימד בבית החולים.

שיטת העבודה הקודמת לא מספקת

הדפסה בתלת מימד משמשת בד"כ לתכנון ניתוחים מורכבים. אולם, רוב המנתחים משתמשים לצורך כך במודלים תלת מימד מוכנים. ד"ר גולדי לא היה מרוצה מהשיטה עקב מחירם הגבוה של המודלים המוזמנים (מאות ליש"ט לכל מודל) וזמני אספקה שעמדו על מספר שבועות. "זה לא עובד אם יש לך מטופל עם מפרק כף יד שבור וניתוח שנקבע למחר" מחדד ד"ר גולדי.

הדפסה בתלת מימד מספקת פתרון מעולה

על מנת להתמודד עם האתגר, החליט ד"ר גולדי לרכוש מדפסת אולטימייקר 2+ , ולהדפיס הדמיות מדויקות של שברים תוך שעות. ד"ר גולדי מסביר איך זה עובד: "טכנאי הרנטגן מעלים את הCT לדיסק, הקובץ מועבר לתוכנת עריכה ומודפס כמודל תלת מימד" – והכל בזמן קצר ובמחיר נמוך מאד.

ככה זה נראה בשטח

 

טכנאי הרנטגן שומרים את סריקת ה CT על CD

 

 

ד"ר גולדי עורך את המסמך הסרוק למודל בר הדפסה באמצעות תוכנת קוד פתוח חינמית

 

 

 

התוצאות בשטח: Win-Win לכל הצדדים

  • תקשורת קלה ופשוטה עם המטופלים – באמצעות המודלים המודפסים, מצליחים המטופלים להבין בצורה טובה יותר מהי הבעיה הרפואית ואיזה פתרון מוצע להם
  • הכנה טובה יותר לניתוח – בעלות נמוכה יותר ובמועד קצר יותר
  • אפשרות לייצר מודלים בהתאמה אישית לכל דרישה

 

סיכום התועלות

ספקים חיצוניים מדפסת אולטימייקר + תוכנת קוד פתוח
עלות 850$ למודל 7$ למודל
זמן הדפסה שבועיים למודל 2.5 שעות למודל

 

גם בישראל!

מפעיל לוקחת חלק בפרויקט רפואי חשוב בתחום התלת מימד. ביום רביעי ה 4.1.17 נפתח בבית חולים רמב"ם מתחם חדשנות וטכנולוגיה, שנועד לחשוף את הרופאים לטכנולוגיות חדשות לצורך בניית אבי-טיפוס כהכנה לניתוחים ולפיתוח מוצרים רפואיים חדשים ומדויקים. מתחם החדשנות והטכנולוגיה צויד במשקפי מציאות מדומה, מיקרוסקופים, אמצעיים רפואיים ומדעיים נוספים ומדפסות תלת מימד  מסוג Ultimaker   המשווקות על ידי מפעיל, באמצעותן ידפיס הצוות הרפואי חלקים לצורך בדיקות טרום ניתוח.